Jaaroverzicht 2020

2020 was een jaar als geen ander. Toch weerhield het ons er niet van om enkele grote mijlpalen te bereiken. Hier zijn enkele van de productlanceringen, hoogtepunten, prestaties en perspectieven die ConsenSys in 2020 hebben gedefinieerd. Shakespeare schreef King Lear in quarantaine. Al vroeg tijdens de coronavirus-pandemie werd dit een clou voor de malaise die men kon voelen terwijl de wereld tot stilstand kwam. Hoewel niet bepaald historisch accuraat, dwongen de sluiting van schouwburgen Shakespeare om zijn publiek destijds te bereiken met een nieuwe technologie: de drukpers. Dit jaar kan worden herinnerd als een van de meest uitdagende tijden in de recente geschiedenis – een jaar gekenmerkt door persoonlijk isolement en verlies, evenals sociaal, politiek en ecologisch tumult. Maar het moet ook worden herinnerd als het jaar waarin internet en digitaal geld essentieel werden, en tegelijkertijd de acceptatie van gedecentraliseerde financiering en de vraag naar een toekomst die op Web 3.0 is gebouwd, versnelde. De abrupte verstoring van het normale leven betekende dat we kantoren verruilden voor woonkamers; verwisselde conferentiekoorden voor professionele microfoons en ringlichten. We hebben de kunst van het online webinar en de hackathon op afstand verder ontwikkeld. Producten en functies worden versneld verzonden. Mobiele browsers, gedecentraliseerde opslag, gedecentraliseerde beurzen, kunstmarkten, voorspellingsmarkten en liquiditeitsprotocollen kwamen steeds meer samen om een ​​coherenter web3 te vormen. De eerste fase van Ethereum 2.0 is gelanceerd. Centrale banken versnelden het werk aan digitale valuta’s en serieus institutioneel geld verhuisde naar digitale activa. In 2020 begonnen meer mensen zich af te vragen hoe waarde zich over het internet verplaatst en wie er baat heeft bij de rails waarmee het zich verplaatst. ConsenSys is ook getransformeerd. Dit zijn enkele van de dingen die ons in 2020 op de been hebben gehouden.

wie we zijn

6 producten, 1 missie.

ConsenSys stelt ontwikkelaars, ondernemingen en mensen over de hele wereld in staat om applicaties van de volgende generatie te bouwen, moderne financiële infrastructuur te lanceren en toegang te krijgen tot het gedecentraliseerde web.

CodefiDiligenceInfuraMetaMaskQuorumTruffel

Een nieuw softwarebedrijf

Hoewel velen in het Ethereum-ecosysteem bekend zijn met ConsenSys, voltooiden we onze evolutie in 2020 tot één geïntegreerd softwarebedrijf, ConsenSys Software Inc., bestaande uit MetaMask, Infura, Codefi, Quorum, Truffel, en ijver. In augustus 2020 kondigden we een partnerschap aan met JPMorgan, wat resulteerde in onze overname van Quorum en een aanzienlijke investering om ons te helpen naar het volgende hoofdstuk in onze ontwikkeling te gaan.. ConsenSys Mesh AG omvat onze investeringsportefeuille en blijft verschillende door ConsenSys gesteunde bedrijven incuberen en ondersteunen terwijl ze groeien en producten en platforms ontwikkelen die het ecosysteem bevorderen en acceptatie stimuleren.

mesh over de hele wereld

Het gaas over de hele wereld

ConsenSys in cijfers

1.097.521 miljoen maandelijks actieve gebruikers op MetaMasknummer verloop 2200 + projecten die voortbouwen op ConsenSys Quorum 300 + blockchain en digitale transformatie-opdrachten door ConsenSys55 projecten gecontroleerd door ConsenSys Diligencenummer verloop 1200 + projecten die voortbouwen op ConsenSys Quorum 300 + blockchain en digitale transformatie-opdrachten door ConsenSys55 projecten gecontroleerd door ConsenSys Diligencenummer verloop 180% minder aangepaste code nodig om blockchain-applicaties te implementeren op publieke of private ketens met Codefi 2.392.275.546 aantal eth-calls bediend door Infura op een recorddagnummer verloop 1167,139,884SKL op Codefi Activatenummer verloop 2167,139,884SKL op Codefi Activatenummer verloop 2V20.11.1 nieuwste versie van Teku, onze Ethereum 2.0-client 92,77% slagingspercentage voor swaps op MetaMask 9,182 Truffle Github stars4central-banken die aan projecten werken met ConsenSys-producten 170 TB 170 TB overgedragen, 9,7 TB opgeslagen en 160 miljoen blokken gehost via Infura’s IPFS-servicenummer verloop 13.736 mensen uit 90 verschillende landen kochten en zetten 7.977totale installaties van Diligence’s Solidity Visual Auditor-extensie voor VS-code 3.800 ConsenSys GoQuorum Github sterren350 kwetsbaarheden in slimme contractcode beoordeeld door ConsenSys Diligence 130.000 + aantal geregistreerde ontwikkelaars op Infura (tot 87% op jaarbasis). 4.168.853 downloads van truffelnummer verloop 13.736 mensen uit 90 verschillende landen kochten en zetten 7.977totale installaties van Diligence’s Solidity Visual Auditor-extensie voor VS-code 3.800 ConsenSys GoQuorum Github sterren350 kwetsbaarheden in slimme contractcode beoordeeld door ConsenSys Diligence 130.000 + aantal geregistreerde ontwikkelaars op Infura (tot 87% op jaarbasis). 4.168.853 downloads van truffelnummer verloop 1$ 350.000.000 vastgoedfonds getokeniseerd door ConsenSys Codefi

ConsenSys in productlanceringen en partnerschappen

LANCERINGEN EN SAMENWERKINGEN

Hoogtepunten van een jaar vol nieuwe functies en samenwerkingen

Januari Sacramento Kings Auction Off Jersey met behulp van Blockchain MarketplaceSacramento Kings Auction Off Jersey met behulp van Blockchain MarketplaceMarchEY en ConsenSys kondigen de vorming van het Baseline Protocol-initiatief aanEY en ConsenSys kondigen de oprichting van het Baseline Protocol-initiatief aanMarchEY en ConsenSys kondigen de vorming van het Baseline Protocol-initiatief aanEY en ConsenSys kondigen de oprichting van het Baseline Protocol-initiatief aanJuneConsenSys lanceert Codefi ComplianceConsenSys lanceert Codefi ComplianceAugustConsenSys verwerft Quorum® Platform van J.P. MorganConsenSys verwerft quorumplatform van JP MorganAugustConsenSys verwerft Quorum® Platform van J.P. MorganConsenSys verwerft quorumplatform van JP MorganSeptemberMetaMask Mobile is nu beschikbaar op iOS en AndroidMetaMask Mobile is nu beschikbaar op iOS en AndroidOctoberConsenSys introduceert tokenruil voor MetaMaskConsenSys introduceert Token Swaps voor MetaMaskOctoberConsenSys introduceert tokenruil voor MetaMaskConsenSys introduceert Token Swaps voor MetaMaskOctoberProtocol Labs werkt samen met ConsenSys om Filecoin naar Ethereum te brengenProtocol Labs werkt samen met ConsenSys om Filecoin naar Ethereum te brengenOctoberConsenSys geselecteerd als technologiepartner door de Bank of Thailand voor CBDC-projectConsenSys geselecteerd als technologiepartner door de Bank of Thailand voor CBDC-projectOctoberConsenSys geselecteerd als technologiepartner door de Bank of Thailand voor CBDC-projectConsenSys geselecteerd als technologiepartner door de Bank of Thailand voor CBDC-projectNovemberConsenSys verwerft Truffle SuiteConsenSys verwerft Truffle Suite

een jaar van leren

EEN JAAR LEREN

Kennis delen via webinars, rapporten en handleidingen voor ontwikkelaars.

ConsenSys Product RoadshowVideo downloaden ConsenSys Product Roadshow

In november 2020 hield ConsenSys de tweede editie van haar Product Roadshow.

Wat CBDC en Stablecoins betekenen voor de toekomst van geldWebinar Wat CBDC en Stablecoins betekenen voor de toekomst van geld

Wat CBDC en stablecoins betekenen voor de toekomst van geld.

Introductie van ConsenSys QuorumWebinar Introductie van ConsenSys Quorum

De open source Ethereum-suite voor ondernemingen.

Hoe u een Ethereum-knooppunt instelt en uitvoertWebinar Hoe u een Ethereum-knooppunt instelt en uitvoert

Leer hoe u uw eigen knooppunt kunt opzetten, gebruiksscenario’s voor verschillende soorten knooppunten kunt begrijpen, wat externe leveranciers zijn en wanneer u hybride infrastructuur moet gebruiken.

De staat van uitzettenWebinar The State of Staking

Een inleiding tot Codefi Networks en de evolutie van Proof of Stake.

Het DeFi-rapport van Q3 2020Rapport Het DeFi-rapport Q3 2020

Een overzicht en analyse van DeFi-protocollen en prestaties in Q3 2020 door ConsenSys Codefi.

Pad naar adoptie Ethereum voor ondernemingen in 2020WebinarPath to Adoption: Ethereum for Enterprises in 2020

Waarom toonaangevende bedrijven, overheden, ngo’s en startups de Ethereum-blockchain omarmen voor hun bedrijfsoplossingen.

De kloof in de vastgoedbeleggingsmarkt dichtenWebinar De kloof in de vastgoedbeleggingsmarkt dichten

Een overzicht van de uitdagingen in het ecosysteem voor vastgoedbeleggingen en hoe u nieuwe kansen kunt ontsluiten, gericht op de liquiditeit van de secundaire markt.

Het universele token voor activa en betalingenWebinar Het universele token voor activa en betalingen

Een unieke Ethereum-standaard voor zowel gecentraliseerde als gedecentraliseerde financiële toepassingen.

Het DeFi-rapport van Q2 2020Rapport Het DeFi-rapport Q2 2020

Een overzicht en analyse van DeFi-protocollen en prestaties in Q2 2020 door ConsenSys Codefi.

De toekomst van digitale activa en defiWebinar The Future of Finance: Digital Assets and DeFi

De macrofinanciële en technologische trends die bijdragen aan de exponentiële groei van DeFi.

Centrale banken en de toekomst van digitaal geldWhite Paper Centrale banken en de toekomst van digitaal geld

Een praktisch voorstel voor digitale valuta van centrale banken op de Ethereum-blockchain.

Een jaar van een groeiend ecosysteem

Sinds de oprichting in januari 2014 beloofde elk nieuw jaar in het Ethereum-ecosysteem enorme groei, doorbraken en een verbazingwekkend tempo van ontwikkeling – om nog maar te zwijgen van een enorme waardecreatie: technisch en andere. Zoals we vorig jaar 2020 inluidden, verwachtten we meer van hetzelfde, waarbij we verschillende overlappende exponentiële groeitrajecten voortzetten: schaalbaarheid van laag 2 (rollups en statuskanalen), de lancering van de eerste fase van Ethereum 2.0, verbeterde bruikbaarheid en veiligheid, meer waarde in Open gedecentraliseerde financiering en meer acceptatie van Enterprise Ethereum. En we verwachtten dat er een aantal nieuwe trends zouden ontstaan ​​en bekendheid zouden krijgen. Opbrengstlandbouw, flitsleningen, CBDC’s, het Baseline Protocol, protocoloverschrijdende bruggen naar Ethereum en andere kwamen naar voren om de grenzen van verkenning en ontwikkeling in nieuwe dimensies te verleggen.

We hadden weinig verwacht dat moeder natuur ongeduldig zou lijken met dit toch al razendsnelle tempo van vooruitgang en lichte vuurtjes onder onze branche. De pandemie heeft vorm gegeven aan werken op afstand in het algemeen, op internet gebaseerde samenwerkingspatronen en de noodzaak om mondiale monetaire en financiële systemen, mondiale toeleveringsketens, handel en commercie te heroverwegen, om nog maar te zwijgen van lokale en mondiale bestuurssystemen. Tijdens het navigeren door ontberingen en de schokken voor onze systemen, ons leven en die van familie en vrienden, hebben ConsenSys, het Ethereum-ecosysteem en het bredere gedecentraliseerde protocol-ecosysteem op indrukwekkende wijze aangetoond dat wij, net als onze Web 3-technologie, antifragiel zijn, en dat deze technologie zal bewijzen een waardige evolutionaire opvolger van die van Web 2-systemen. We blijven aantonen dat deze technologie zal dienen als een nieuwe vertrouwensbasis voor de volgende generatie, steeds meer gedecentraliseerde, financiële, economische, sociale en politieke systemen.

Naarmate de ontwikkeling en ontvouwing van nieuwe en betere systemen versnelt, kijken we uit naar Ethereum-technologie om een ​​zeer breed deel van de bevolking, evenals vele kleine organisaties, in staat te stellen een veel grotere economische en politieke macht te hebben dan mogelijk was onder de heersende infrastructuur. en systemen uit het tijdperk van vóór 2020.

Joseph LubinShailee Adinolfi

Gedecentraliseerde netwerken verplaatsen geld zonder ooit een commerciële bank aan te raken, waardoor de afwikkelingstijd wordt verkort van dagen in minuten of seconden. Belangrijk is dat oplossingen zoals die van Oxfam en het Wereldvoedselprogramma van de VN bewijzen dat individuen gemakkelijk en verifieerbaar hulp kunnen krijgen van hun lokale overheid of een ngo met slechts een mobiel nummer; soms is zelfs dat niet nodig.

Shailee AdinolfiTim Coulter

Als het meest populaire Ethereum-ontwikkelingsraamwerk past Truffle vanzelfsprekend bij de ConsenSys-productstapel.

Tim CoulterKen Timsit

Centrale banken realiseren zich dat als ze niet op de hoogte blijven van deze technologieën, ze andere organisaties, commercieel of soeverein, volledige dominantie zouden kunnen geven.

Ken TimsitOmna Toshniwal

Het is krachtig om mensen te horen zeggen: ‘Ik had nooit gedacht dat ik financieel onafhankelijk zou worden door crypto te verhandelen, kunst te verkopen, door inhoud te publiceren.’ Werken aan MetaMask was geweldig omdat het al het leven van mensen op zinvolle manieren verandert en mensen naar deze nieuwe wereld van Web3. Dit Web3-ecosysteem heeft het potentieel om de wereldmaatschappij rechtvaardiger te maken, en deel uitmaken van dit alles is echt vernederend.

Omna ToshniwalDan Finlay

2020 was in vrijwel elke maat een moeilijk jaar, maar het MetaMask-team kwam er doorheen door zich tot elkaar en onze bredere ConsenSys-gemeenschap te wenden en zich te concentreren op samenwerking. Door die steun en samenwerking hebben we Mobile en Swaps gelanceerd, twee prestaties die ons bereik en onze duurzaamheid hebben vergroot op manieren die we nog nooit eerder hadden gedaan. We weten dat we nog een lange weg te gaan hebben, maar met deze nieuwe ervaring denk ik dat ons team sterker is geworden dan ooit, en ik kijk echt uit naar wat we kunnen bereiken in 2021.

Dan FinlayMonica Singer

Sinds de oprichting van het banksysteem stonden de belangen van degenen die het zich konden veroorloven om een ​​bankrekening of andere financiële diensten te hebben hoog in het vaandel. Tot op heden zijn er ongeveer 1,7 miljard mensen in de wereld die zijn achtergebleven, ook wel de "bankgeld." Met cryptocurrencies, stablecoins, tokenization, van alle soorten activa en retail CBDC – alle producten die we ontwikkelen – kunnen we geld en financiële diensten opnieuw voorstellen. Niemand mag worden weggelaten.

Monica SingerLex Sokolin

Net zoals Linux de meeste mobiele besturingssystemen in de wereld aandrijft, kunnen open-sourceprojecten zoals ethereum (en andere) op een dag de transactie-, markt- en afwikkelingsinfrastructuur voor alle activaklassen aandrijven. Triljoenen aan economische activiteit met toegevoegde waarde kunnen stromen via modulaire, uitbreidbare rails die identiteit, boekhouding, financiële instrumenten en de workflows die tegenwoordig worden vastgelegd op duizenden nichesoftwareplatforms standaardiseren en gemeenschappelijk maken. Dit is het werk dat nog moet worden gedaan!

Lex SokolinEG Gallano

De cloud als tool zal niet verdwijnen, zelfs niet als er gedecentraliseerde protocollen worden aangenomen. De betere optie en kans is om mensen delen van de Infura-infrastructuur te laten beheren met meer directe controle erover. We zien onszelf meer als een voor de cloud geoptimaliseerd Ethereum-knooppunt dan alleen een verzameling knooppunten.

Bijv. GallanoGeorgië Rakusen

Door de westerse infrastructuur te vervangen door DeFi, hebben gebruikers controle over hun financiële interacties, in plaats daarvan met software en slimme contract “code as law” -opstellingen. Deze vooruitgang kan niet alleen de regionale economieën verbeteren, maar kan ook sociale problemen bevorderen die worden verergerd door zulke grote populaties zonder bankrekening, met inbegrip van het grote aantal vrouwen zonder bankrekening in het bijzonder en onbediende plattelandsgemeenschappen..

Georgië RakusenCharles d Haussy

We hopen dat de industrie een ervaring ontwerpt en CBDC op een elegante manier in de bestaande infrastructuur integreert, zodat mensen ervan zullen profiteren zonder een nieuwe leercurve te hoeven doorlopen, nieuwe apps te doorlopen en al deze dingen. Iets wat mensen waarschijnlijk niet zullen verwachten, is dat veel mensen op de markt CBDC’s hopelijk zonder het te merken zullen gebruiken.

Charles d’HaussyBen Edgington

Dingen doen zoals ze altijd zijn gedaan, zal de wereld niet veranderen. De ambitie van Ethereum is om de wereld te veranderen. Het moet wereldwijd, gedistribueerd, inclusief en empowerment zijn. Tenzij ons ontwikkelingsproces even mondiaal, gedistribueerd, inclusief en empowerment is, zegt de wet van Conway – dat systemen de structuren weerspiegelen van de organisaties die ze ontwerpen – dat we zullen falen..

Ben EdgingtonCoogan Brennan

De lancering van Ethereum 2.0 zorgt ervoor dat SegWit eruitziet als een bandenwissel. Er zijn twee belangrijke redenen waarom deze gemeenschap zo’n ingrijpende herwerking zou ondernemen. Ten eerste is de Ethereum-gemeenschap een gemeenschap van ontwikkelaars. Ontwikkelaars lanceren een product niet en raken het nooit meer aan. We implementeren, observeren, bespreken en herhalen voortdurend de ideeën en het werk dat we produceren. De tweede reden is dat we geloven dat openbare blockchains nog lang niet hun volledige potentieel hebben.

Coogan BrennanMatthieu Saint Olive

Hoewel de meeste mensen zich concentreren op het uitzoeken wie als eerste een CBDC zal uitgeven, moeten we nader kijken wie de beste zal zijn. Een CBDC heeft het potentieel om een ​​echte gamechanger te zijn voor de betalingssector als aan één voorwaarde is voldaan: de digitale valuta van de centrale bank moet worden gebouwd als een open en gedeelde infrastructuur waarop de particuliere sector kan bouwen. Het moet open, transparant en toegankelijk zijn, want niemand wil silosystemen gebruiken.

Matthieu Saint-OliveVanessa Grellet

Bedrijven over de hele wereld onderzoeken blockchain-oplossingen om hun manier van zakendoen opnieuw uit te vinden. Van vermogensbeheer tot kapitaalmarkten, gedecentraliseerde financiën, wereldhandel en betalingen, Ethereum-technologie helpt toonaangevende ondernemingen en instellingen bij het oplossen van kritieke zakelijke problemen en het stimuleren van schaalvoordelen. Dit jaar hebben we het ConsenSys Partner Program gelanceerd waarmee onze partners applicaties kunnen bouwen bovenop het ConsenSys Quorum en de Codefi-stack, of naar de markt kunnen gaan met ConsenSys en onze producten kunnen doorverkopen..

Vanessa GrelletSylvain Laurent

De blockchain-wereld van 2020 zag de opkomst van Ethereum 2.0 met veel ingewikkelde bijdragen van ConsenSys. Het was een leuke rit! Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe Infura Transaction en MetaMask Swaps fungeren als nuttige bouwstenen om de volledige gedecentraliseerde ruimte in 2021 te laten groeien.

Sylvain Laurent

Ik wens jullie allemaal een veilig en gezond vakantieseizoen. Hier is tot 2021!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector